פורסם ב- אוכל
16 מרס 2013

רעיונות לארוחת עשר בגן/בי"ס

ארוחת עשר , כשמה כן היא, היא הארוחה שהילד אוכל בגן/בית הספר בסביבות 9:00-10:00. ארוחה זו איננה ארוחת בוקר (לקריאה על ההבדלים והחשיבות של ארוחת הבוקר לחצו כאן) אך היא חשובה מאוד וארוחה מאוזנת תורמת לעירנות הילד, יכולת הריכוז, הזיכרון ושיפור מיומנויות למידה. פרט להרכב הארוחה חשוב גם הגיוון אחרת מהר מאוד תקבלו תלונות מצד הילד ועצם לכן בנכתב מאמר זה, לטובת כל ההורים שאין להם זמן בבוקר לחשוב על משהו יותר יצירתי מלחם עם גבינה צהובה ועגבנייה...

 

 
 
 
ממה צריכה להיות מורכבת ארוחת עשר ומדוע?
 
חשוב, במיוחד לילדים, שארוחת עשר תכיל מאזן נכון של פחמימות, חלבון ושומן. הגוף מעכל תחילה את הפחמימות, והן נכנסות לזרם הדם ראשונות. ללא חלבון או שומן התהליך הוא מהיר יותר, רמת הסוכר בדם יורדת במהירות ועלולה לפגוע ביכולתו של הילד להתרכז ולתפקד ביעילות. חלבון ושומן מבטיחים אספקה קבועה יותר של אנרגיה בשעות הבוקר. מומלץ להוסיף לארוחה ירק או פרי וכמובן, מים.
 
כללי בסיס
לחם: העדיפו לחם מקמח מלא כך תעשירו את מזון הילד בסיבים תזונתיים. אם הילד לא אוהב, השתמשו בלחם שחור אחיד. ניתן גם לגוון עם לחמניות מקמח מלא, טורטיות  שיוצרות ראפים) ועוד
ממרחים:  עדיף ממרחים המכילים חלבונים איכותיים כמו חלב ומוצריו, ביצים, טונה ועוד. השתדלו לחסוך בכמויות השומן לבחור מזונות המכילים פחות שומן: גבינות רזות, טונה במים, מיונז קל במקום מיונז. הימנעו מחמאה.
תוספת: פרי וירק (רצוי כאלו שלא נמעכים בתיק אלא אם יש לכם את הקייסים המגניבים הללו) http://www.homecolours.com/product-type/kitchen-gadgets-1/where/brand/kilo.html
צורת הגשה : צורת הגשה אטרקטיבית (סגנון בנטו) יכולה בהחלט לעורר את התיאבון (ואת הקנאה של החברים לשולחן)
תוספות: אם התנאים מאפשרים (לדוגמא קירור) ניתן להוסיף מעדן חלב/סויה קטן (עם כפית), אצבעות גבינה, קורנפלקס באריזה אישית, קרקרים, ביסקוויטים וכו
 
רעיונות לארוחות עשר
 
כריך משתי פרוסות לחם מלא עם גבינה לבנה, לידו מקלות גזר, אגס ובקבוק מים. 
טוסט העשוי משתי פרוסות לחם, פרוסת גבינה צהובה 9%, קטשופ ומעט זעתר, לידו עגבניות שרי, קופסת ענבים קטנה ובקבוק מים. 
חצי פיתה, עדיפה מקמח מלא, עם טונה וביצה חתוכה (אפשר להחליף את הביצה בקוטג', המון ילדים אוהבים את השילוב), לידה מלפפון שלם.
לחמניית אצבע עם חביתה וזיתים חתוכים, לידה רצועות גמבה בשלושה צבעים. 
חצי פיתה עם שכבת טחינה, פסטרמה ועגבנייה. כדי שהעגבנייה לא תרטיב את הלחם, אפשר להוסיף עלה חסה.
כריך עם אבוקדו (מוסיפים מעט לימון שלא ישחיר) וביצה, ולידו שקית שוקו.
לחמניה מחיטה מלאה עם ממרח חלבה/שוקולד חרובים/ממרח תמרים/טחינה+דבש/חמאת בוטנים, אצבעות גזר ופרי
כריך חביתה עם מעט שמן + רצועות עגבניה ומלפוון
שתי פרוסות לחם מלא + 1 כף חומוס + 2 פרוסות פסטרמה 1% + מלפפון חמוץ.
שתי פרוסות לחם מלא + פטה 5% למריחה + פלפלים קלויים
 
 
 
קריאה מומלצת:
 
 
http://www.doctors.co.il/ar/8757/%D7%AA%D7%96%D7%95%D7%A0%D7%94+%D7%A0%D7%9B%D7%95%D7%A0%D7%94+%D7%9C%D7%99%D7%9C%D7%93%D7%99%D7%9D%3A+%D7%90%D7%A8%D7%95%D7%97%D7%AA+%D7%A2%D7%A9%D7%A8
 
http://www.mako.co.il/food-kids-nutrition/Article-8c6a5d5c9941231006.htm
 
http://www.wingate.org.il/Index.asp?ArticleID=5109&CategoryID=101
 
http://www.afternoon.co.il/?pageId=1871
 
http://ha-lool.co.il/magazine/article.asp?id=1200
 
http://www.xnet.co.il/health/articles/0,14713,L-3087484,00.html
 
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4105856,00.html
 

 

 

 

אמא, אל תפספסי אף מבצע! הרשמי עכשיו חינם לניוז של שוגרבייבי

אימייל: אני מאשרת שקראתי ואני מסכימה לתנאי השימוש של האתר. המייל ישמש לצורך משלוח מבצעים ופרסומות.