פורסם ב- צרכנות
18 מאי 2017

טרמפולינות: כללי זהירות והמלצות לפני רכישה

עם בוא הקיץ מתחילה עונת רכישות הטרמפולינות וכמובן - קפיצה מרובה עליהן. ארגון 'בטרם' , החוג לרפואה דחופה בילדים והאיגוד הישראלי לרפואת ילדים הוציאו לאחרונה נייר עמדה העוסק בשימוש בטוח בטרמפולינות. הנה מה שחשוב לדעת.

 

 לנייר העמדה (גרסת PDF) לחצו כאן

להמלצות בטיחות לרכישת טרמפולינות ולאופן השימוש הבטוח בהן מאתר 'בטרם' לחצו כאן

 

בתקופה האחרונה  נצפתה בישראל עליה משמעותית בשימוש בטרמפולינות, הן ביתיות והן במתחמים מסחריים וכתוצאה מכך גם עליה דרמטית במקרי היפגעות ילדים.

מנתוני ארגון 'בטרם' עולה כי מרבית הפציעות (70%) מתרחשות בעת שימוש בטרמפולינות בבית או בסביבתו הקרובה, מרבית הילדים  (88%) נפגעים בעת פעילות פנאי חופשית ובמחצית מהמקרים הייתה נוכחות מבוגר בעת התרחשות הפגיעה.

רוב הפציעות (75%) מתרחשות כאשר יותר מילד אחד קופץ על הטרמפולינה, במיוחד כאשר קופצים יחד ילדים בגילאים שונים (כאשר לצעיר מבניהם קיים הסיכוי הרב יותר להיפגע).

ילדים מתחת לגיל 6 שנים נמצאים בסיכון הגדול ביותר לפציעות.

מרבית הנפגעים (57%) הם בנים, והגורמים השכיחים להיפגעות הם:

נפילה  (71%)

מכה/חבלה (25%)

במחצית מהמקרים הפגיעה גורמת לשבר.

 

המלצות בטיחות לפני הרכישה מארגון 'בטרם':

יש לרכוש דגם המגיע עם רפידות הגנה המכסות את כל הקפיצים, המסגרת והווים, רצוי שצבען של הרפידות יהיה בולט לעומת צבע הבד של הטרמפולינה.

יש לרכוש טרמפולינה עם רשת הגנה המקיפה את קצוות הטרמפולינה ומגינה על הקופצים מפני נפילה. יש עדיפות לרשת המקיפה באופן מלא הנסגרת עם ריצ'רץ' וקליפסים נוספים לבטיחות.

לרכוש טרמפולינות העומדות בתקנים מחו"ל - ניתן לזהות על האריזה עמידה בתקנים מחו"ל (בארץ אין תקן לטרמפולינות).



המלצות למיקום הטרמפולינה  מארגון 'בטרם':

מיקום הטרמפולינה באזור חשוף, פנוי ממכשולים כגון עצים, גדרות, מתלי כביסה וכו'.

יש לוודא מרחב נפילה בטוח של 2.5 מטר מסביב לטרמפולינה, פנוי מצעצועים, אופניים או חפצים כלשהם.

יש להציב את הטרמפולינה על משטח רך, בולם נפילות כגון דשא, חול, משטח גומי.

יש להסיר את סולם הגישה לטרמפולינה עם סיום השימוש כדי למנוע גישה של ילדים קטנים ללא השגחה.

 

כללי זהירות לשימוש בטרמפולינה ביתית מארגון 'בטרם'

יש לקרוא בעיון את הוראות היצרן לגבי שימוש בטרמפולינה, לרבות גיל המשתמשים, ולהישמע להנחיות.

לאפשר רק לילד אחד לקפוץ על הטרמפולינה בכל פעם.

בכל שימוש יש להקפיד תמיד על סגירת רשת הטרמפולינה. השארתה פתוחה מסכנת את הקופץ ואינה מונעת מפני נפילה מחוץ לטרמפולינה.

במידה והחלטתם לאפשר קפיצות ליותר מילד אחד יש לאסור על ילדים מגילאים שונים לקפוץ במקביל.

 הטרמפולינה אינה מומלצת ואינה מתאימה לילדים הקטנים מגיל 6 שנים.

אין להרשות ביצוע סלטות (ניתן ללמוד זאת בהדרכת אנשי מקצוע בלבד).

אין לרדת מהטרמפולינה בקפיצה.

להימנע מקפיצה עם חפצים אישיים (משקפיים, עדשות שעונים צמידים, טבעות וכו').

נדרשת השגחת מבוגר בכל עת.

לפני השימוש יש לבדוק באופן תדיר את שלמות חלקי הטרמפולינה ומיקומם - רשתות, ריפוד וכיסוי המסגרות והקפיצים וכד'.

יש להחליף ולתקן אביזרי בטיחות פגומים.

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך:

  • שנה חדשה, ספרים חדשים: 4 ספרי ילדים חדשים על המדף

    שנה חדשה היא הזדמנות נהדרת לחדש גם את מדף הספרים בבית. הנה 4 ספרי ילדים חדשים שכדאי להכיר:

  • משחקים וספרים שיכינו את הילדים לקראת טיסה לחו"ל

    לקראת טיסה ויציאה לחופשה טבעי שילדים מתרגשים ואפילו חוששים, במיוחד אם מדובר בטיסה ראשונה.

    קיימים בשוק מספר ספרים, משחקים ואפילו מגזין ייחודי שבאים לעזור לילדים להבין מה מצפה להם ולהכינם לטיול המשפחתי

  • איך להזמין חופשה משפחתית בזול?

    חופשה עם ילדים יכולה להיות עסק לא זול בכלל! חופשה בתאריכים פופולאריים למשפחה בת 4 נפשות או יותר יכולה בקלות להגיע לאלפי שקלים (מבלי להכניס לחישוב  הוצאות על אטרקציות, אוכל, קניות או טיסות).

    אז מה עושים? איך אפשר לצאת לחופשה משפחתית בארץ בזול? הנה כמה עצות שיוכלו לחסוך לכם הרבה כסף:

  • בדיוק בזמן: מוצרי התארגנות וניהול זמן להורים

    אחד התחומים היותר מאתגרים להורים (ולא רק בתחילת שנה, אלא במשך כל השנה) הוא ניהול הזמן.

    ביום יום, יש לג'נגל בין התארגנות הבוקר של הילדים, עבודה, משימות בית, הכנת ארוחות, חוגים, פגישות עם חברים, התארגנות ערב, וככל שיש יותר ילדים כמות המשימות רק עולה!

    הפעם, ריכזנו עבורכם מספר מוצרים שיעזרו לכם לנהל את הזמן בצורה אפקטיבית ולייעל את התארגנות הילדים בבוקר ובערב.

 

 

 

אמא, אל תפספסי אף מבצע! הרשמי עכשיו חינם לניוז של שוגרבייבי

אימייל: אני מאשרת שקראתי ואני מסכימה לתנאי השימוש של האתר. המייל ישמש לצורך משלוח מבצעים ופרסומות.