פורסם ב- שונות
29 ינו 2018

5 טעויות נפוצות שהורים עושים עם כיסאות בטיחות

הידעתם שעל פי הסטטיסטיקה כ 70% ממושבי הבטיחות מותקנים לא נכון? זה אומר ששבעה מכל עשרה ילדים נוסעים בצורה מסוכנת וככל הנראה, ההורים כלל לא מודעים לבעיות!

הנה לפניכם חמש טעויות נפוצות של הורים בכל הקשור לכיסאות בטיחות ונסיעות עם ילדים ברכב. שימו לב כי המידע נכון לזמן כתיבת שורות אלו אך הנחיות הבטיחות והחוקים משתנים ולכן כדאי להתעדכן במידע העדכני באתר  'בטרם', בבלוג הבטיחות של שגיא שילר, באתר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ובאתר משרד התחבורה.

 

במהלך חודש פברואר 2018 יתקיים חודש בטיחות בבייבי אאוטלט ובאתר טוילנד.  במהלך החודש יינתן בחנות יעוץ ע"י אנשי מקצוע מהשורה הראשונה בתחום בטיחות הילדים ברכב ובבית, יבוצעו התקנות ע"י מתקינים מורשים, ובימי שישי (2.2.18, 9.2.18, 16.2.18, 23.2.18)  יתארח בחנות גורו הבטיחות אבי ורון, למתן יעוץ מקצועי ומענה לשאלות ההורים.

בנוסף, במהלך החודש יוצעו כסאות בטיחות, סלקלים ובוסטרים מהמותגים המובילים בתחום במחירים מיוחדים. בתחום הבטיחות בבית יוצע מגוון גדול של שערי בטיחות, אינטרקומים ואביזרי בטיחות אחרים בהנחות גדולות. 

לפרטים נוספים אודות חודש הבטיחות בבייבי אאוטלט ובאתר טוילנד

למידע נוסף אודות בטיחות ילדים ברכב בקרו בבלוג 'נוסעים בטוח' של שגיא שילר
 

טעות #1: קושרים את הילד לכסא הבטיחות כאשר הוא לבוש במעיל

 נכון שחורף וקר, נכון שמדובר רק בנסיעה קצרה ונכון שזה מסרבל להוריד את המעיל כשנכנסים לרכב ואז להלביש שוב שמוציאים את הילד מהרכב אבל חגירת ילד למושב בטיחות עם מעיל היא מסוכנת מכיוון שכשהילד נחגר עם מעיל, רצועות הבטיחות אינן מהודקות כנדרש לגופו וזה יכול להיות קריטי במקרה של תאונה.

ניתן לקרוא את תשובת ארגון 'בטרם' לנושא כאן והנה סרטון שמדגים למה זה כ"כ חשוב:

 

טעות #2: משתמשים בסל קל או כסא בטיחות ישן

 הידעתם שלכיסאות בטיחות יש תאריך תפוגה?  זה אולי נשמע קצת מוזר בהתחלה אבל כשחושבים על זה, יש הגיון בדבר. כסאות בטיחות עשויים מפלסטיק המאבד את גמישותו וחוזקו עם השנים. במקרה של תאונה (חס וחלילה) אתם רוצים להיות בטוחים שהילד קשור בכיסא חזק. סיבה נוספת לתוקף הכיסא היא ההתקדמות הטכנולוגית. כשם שמדור לדור של סמארטפון יש חידושים ושיפורים, כך גם בכסאות בטיחות. כסאות חדשים יותר בנויים בד"כ בטכנולוגיה מתקדמת יותר ובטוחים יותר. כסאות בטיחות חדשים בד"כ קלים יותר להתקנה וחלקם אף מתקנים טעויות אנוש שאנו עושים בעת ההתקנה ובכך שומרים יותר על בטיחות הילדים.  אז פעם הבאה שקרוב משפחה או חבר מציע לכם סלקל שהוא כבר לא זקוק לו, לפני שאתם אומרים כן, בדקו את תאריך התפוגה של המוצר וגם את הדברים החשובים הבאים.

 

טעות #3: מעבירים לכסא בטיחות / בוסטר מוקדם מדי

נראה שהילד גדול מדי לכסא הבטיחות וחושבים שיהיה לו יותר נוח בבוסטר? חושבים שמשעמם לו לשבת מול כיוון הנסיעה והגיע זמן להפוך אותו? חשוב שתושיבו את הילד במקום הכי בטוח ברכב ובצורה שתגן עליו בצורה אופטימלית בעת תאונה. הנה כמה דברים שכדאי לדעת מאתר 'בטרם':

מקום הבטוח ביותר ברכב הוא המושב האחורי במרכז אולם את מיקום מושב הבטיחות (באמצע או בצד) קובעים בהתאם למספר פרמטרים נוספים: הנחיות יצרן הרכב, המצאות ווי ISOFIX, מספר הילדים שצריך להסיע ברכב וסוגי מושבי הבטיחות שלהם, סוגי חגורות הבטיחות.

ההמלצה היא להסיע ילדים עד גיל 13 שנים במושב האחורי משום שרוב תאונות הדרכים מערבות את חזית הרכב והושבה מאחור מרחיקה את הילד מאזור הסכנה.

ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים מאמץ את ההמלצה החדשה של האקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים: להמשיך ולהושיב פעוט בנסיעה ברכב  נגד כיוון הנסיעה עד גיל שנתיים לפחות (למרות שעפ"י תקנת התעבורה 83 א' חובה להושיב תינוק נגד כיוון הנסיעה רק עד גיל שנה). חשוב לוודא כי מושב הבטיחות מתאים להתקנה כנגד כיוון הנסיעה (ניתן לבדוק זאת בחוברת הוראות היצרן המצורפת). ממחקרים שונים עולה כי ילדים בני שנה עד שנתיים היושבים נגד כיוון הנסיעה בטוחים פי 5 ויותר מילדים בגילים אלו, היושבים עם כיוון הנסיעה.

מתי מעבירים לבוסטר?  כאשר הילד שוקל יותר מ-18 ק"ג, כאשר הכתפיים של הילד גבוהות יותר מהחריצים העליונים מהן יוצאות רצועות מושב הבטיחות שלו וכאשר אוזניו גבוהות יותר מגב מושב הבטיחות.

בוסטר עם גב: בהעברת ילדים ממושב בטיחות לבוסטר, מומלץ להעבירם לבוסטר עם גב מכיוון שלרוב חגורת הכתף עוברת קרוב לצווארם ואז הם נוטים להעביר את החגורה אל מאחורי הגב או מתחת לבית השחי, דבר המסכן אותם. בוסטר עם גב מאפשר שחגורת הבטיחות תעבור במקום הנכון (על הכתף) ולא קרוב לצוואר.

בוסטר ללא גב:  ניתן להעביר את הילד לבוסטר ללא גב כאשר הילד מסוגל לשבת באופן זקוף לאורך כל הנסיעה וחגורת הבטיחות עוברת דרך מרכז בית החזה (לרוב לילדים בגובה 125 ס"מ ומעלה או גיל 7).

 

טעות #4: התקנה לא נכונה של כסא הבטיחות

תחת קטגוריה זה ניתן למצוא מספר טעויות שהורים לעיתים עושים כמו התקנת אביזרים נלווים על כסאות הבטיחות (קשתות, משחקים וכו). אם לא מדובר באביזר שהגיע עם הכסא סביר להניח שהוא לא נבדק במקרה של תאונה ולכן עלול להיות לא בטיחותי. טעות נוספת היא להתקין מושב בטיחות במקום לא נכון (לדוגמא התקנת כסא בטיחות במקום האמצעי למרות שיצרן הרכב לא מאפשר זאת בצורה בטיחותית או התקנת סלקל במושב הקדמי כאשר סוג הרכב לא מאפשר נטרול של כרית אוויר). כל רכב הוא שונה ולכן לפני ההתקנה יש לעיין בספר הרכב ולבדוק היכן מותר להתקין כסא. אם אתם לא בטוחים, התייעצו עם מתקין מורשה. טעויות נוספות בהתקנת כסאות בטיחות תוכלו למצוא כאן וטעויות טכניות הקשורות להתקנה עם איזופיקס תוכלו למצוא כאן.

 

 

טעות #5: מציבים את הסלקל בכסא הקדמי מבלי לנתק את כרית האוויר

ישנם הורים שמתקינים את הסלקל מקדימה מסיבות רבות בינהן חוסר מקום במושב האחורי או העדפה לשמור על קשר עין רציף עם הילד. למרות שמבחינה חוקית ניתן להתקין את הסלקל מקדימה הדבר אינו מומלץ מכיוון שמושב הקדמי מסוכן יותר וחשוף לפגיעה חזיתית במקרה של תאונה, הושבת התינוק עלולה להסיט יותר את תשומת לבכם מהנהיגה וגם עלולה להגביל את שדה הראות שלכם בעת הנסיעה.

אם אתם בכל זאת בוחרים להציב את הסלקל מקדימה שימו לב שאתם חייבים לנתק את כרית האוויר הקדמית מול הכסא.  ברכבים בהם לא ניתן לנטרל את כרית האוויר הקדמית בצד של הנוסע, אסור להתקין סלקל מקדימה. מידע נוסף ניתן לקרוא כאן

 

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך:

  • כמה הורים מוציאים על מוצרי חזרה לבית הספר?

    קמפיין תרומות שנת הלימודים של חסדי נעמי: משפחה ממוצעת בישראל תוציא 2200 ₪ לקראת שנת הלימודים משה כהן מנכ"ל חסדי נעמי: " ילד שמגיע לב"ס עם שקית במקום ילקוט, זה ילד שהסיכוי שלו נמוך יותר מחבריו גם אם הוא גאון"

  • הנחיות מגן דוד אדום לקיץ בטוח עם הילדים

    כבכל שנה, עם בוא הקיץ ובואו של החופש הגדול, במד״א נערכים לעלייה במקרי הפגיעה בילדים, בני נוער ומבוגרים כתוצאה מסכנות שונות כגון טביעה בים ובבריכות, פגיעות מנזקי השמש, תאונות דרכים, תאונות בבית ועוד. במד"א חידדו בשבוע האחרון לכל נהגי האמבולנסים, האופנועים והבימבולנסים את הנחיות הנהיגה והזהירות, היות וילדים רבים מצויים בקרבת כבישים בתקופה זו של החופש הגדול.

  • גיוס המונים: ששה פרוייקטים מעניינים שזקוקים לתמיכה שלכם

    ששה פרוייקטים מעניינים וחדשים  מאתרי גיוס המונים בישראל שזקוקים לעזרה שלכם על מנת לצאת לפועל.

  • התקנת מצלמות אבטחה בגני ילדים ובבתי ספר / עורכי הדין ורד כהן ורענן בר-און

    בעקבות חשיפת ממצאי מותה של הפעוטה בגן בפתח תקווה בשבוע שעבר, הורים רבים פתחו במחאה ברשתות החברתיות לפיקוח על מעונות וגני הילדים. מדובר בנושא רגיש שבעבר  היו נסיונות חקיקה שנתקעו בכנסת. הבוקר אמורות להיות מוגשות שתי הצעות חוק חדשות שנועדו להסדיר את נושא הפיקוח.

    עורכי  הדין ורד  כהן ורענן בר – און,  אשר משרדם מטפל גם בתביעות  לעניין  הגנת הפרטיות,  מסבירים :

 

 

 


אמא, אל תפספסי אף מבצע! הרשמי עכשיו חינם לניוז של שוגרבייבי

אימייל: אני מאשרת שקראתי ואני מסכימה לתנאי השימוש של האתר. המייל ישמש לצורך משלוח מבצעים ופרסומות.